lördag 20 oktober 2012

Beckham är snygg verkar funka...

Det är fasen inte lätt att vara ihop med en sportfåne. Vi har kollat på Villa på TV, sen blev det lite allmän sport... Morten har haft koll på femtielva matcher, SMS och telefonkontakt med andra inblandade i spelen.
Jag babblar gärna på, särskilt med lite alkohol i kroppen. Med andra ord har jag hållt låda här om allt möjligt som JAG tycker är intressant. Dvs mitt jobb, min sjukdom, min ena tand, mina barn... och eftersom han inte svarar vettigt babblar jag på... Jag vet ju att han lyssnar med ett halvt öra, men jag babblar på ändå...
Nu har vi bestämt att vi ska gå ut ikväll, eftersom Nore är på pingiscup med övernattning och jag inte jobbar, fick vi ju helt plötsligt en lördagkväll ihop utan mindre barn...
Jag kom fram till att det var dags att göra mej i ordning nu, så följande dialog utspelar sej (ungefär):
-Jag kanske ska sminka mej nu...
-Mm...
-Då slipper du höra på mitt tjat...
-Men går du ner så kan du ju ta nåt substitut och prata med...
-Ja... vaddå?
-Tja... en galge eller nåt, så kan du prata av dej innan!
-I värsta fall får jag väl ragga upp nån som vill lyssna!
-Funkar inte en galge?
-Nja... Vad ska jag prata om då? Jag ska inte prata om Luleå, mina barn, min sjukdom, min onda tand, mina barn... vad ska jag prata om...?
(Vi kände nog att det blev lite underligt pinsamt här...)
-Mäh...
-Jag kan prata om Liverpool... säjer jag halvvägs ner för trappen.
-JAA! Now we're talking!
-Eeh.. Beckham är väldigt snygg!
-JAA!
-Va? Jag sa just att Beckham är snygg!
-Ja...
-Det var det enda jag visste om Champions Leage!
-Det var tillräckligt nära...!
Jag har det inte lätt alltid...

1 kommentar:

Anna sa...

Hahahaha!! Bra där!! ;D