torsdag 30 oktober 2008

Typiskt mej...

En vanlig dag på jobbet med en klantig undersköterska:
  1. Slå huvudet i en stå-lyft, tappa balansen och nästan falla i golvet.
  2. Slå samma huvud i en hävert (som sitter över sängen för att man ska kunna lyfta sej lite själv).
  3. Sätta sej på huk för att fixa till ett par strumpor, men råka sätta sej i papperskorgen.
  4. Slå armbågen i en dörr-knopp på en garderobsdörr.
Detta under en och samma dag, och givetvis inne hos en och samma boende...
Citat från den boende i fråga:
-Men vart ska vi placera dej för att du inte ska slå dej?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha du måste ha känt dig malplacerad =)

/ Annica

Anonym sa...

Jag känner igen mig... ;-)

Anna sa...

Undrar varför jag SÅÅÅÅÅÅ känner igen mig? ;)

Förr när jag åkte samma buss varje dag smålog folk lite när jag klev på för jag snubblade alltid eller gick rakt in i stolparna i bussen eller klantade till det på något sätt.

Kul att man kan underhålla någon.