måndag 6 oktober 2008

Rör inte min tvätt-tid..!

Tvätt-tiderna i tvättstugan är 7:00-14:00 och 14:00-21:00.
Jobbar jag dag, slutar jag kl. 17, och kan inte vara nere i tvättstugan förrän halv sex.

Idag är jag ledig och har tvätt-tiden på eftermiddagen, men det var så fint väder, så Morten och jag bestämde att luncha på Kinnekullegården, och efter det tog vi en promenad i omgivningarna.
Jag kom hem, tog min tvättkorg och var nere i tvättstugan kvart i fyra.

Bägge maskinerna var upptagna. Nån hade tagit sej friheten att tvätta på MIN tid.
Man blir rätt irriterad.

Jag gick upp i lägenheten och skrev ilsket en lapp:


Jag har INGEN möjlighet att sluta tidigare på mitt jobb för att vara i tvättstugan EXAKT 14:00.
Jag är tacksam om jag får ha min tvätt-tid ifred.
TACK!

Ok, jag kanske inte jobbade just idag då... men principen är ju samma!

5 kommentarer:

Trollmor sa...

Mäh, bara för att du inte ÄR i tvättstugan den tid du har bokat så är det ju ändå DIN bokning, du kan skriva under från mej oxå! SÅ gör man inte!
Morr

Anonym sa...

Håller med dig... men måste ändå säga att i vår förening funkar det så bra med att man har en noteringstavla där man kan skriva upp att man börjar tvätta tex 16, då ger man ju nån en möjlighet att köra en maskin när det ändå är tomt..

Suss sa...

Känner igen det där.. Hände mej flera gånger när jag bodde i skara! Fast då hade någon oftast haft fräckheten att lyckas pilla bort min bricka och sätta dit sin itället! Så det var ju enkelt för mej att knalla upp till personen i fråga och säga till dom!
De hade alltid helt otroliga förklaringar..
Sååå skönt med egen tvättstuga nu! :-)

Anna sa...

Där jag bodde tidigare fanns en regel att om man inte börjat tvätta inom en timme på sin bokade tid var det fritt fram för vem som helst. Du kanske ska kolla upp det?

Men om det INTE FINNS ska du HALSHUGGA dem!!!!

Tina Högman sa...

Anna: Hade det funnits en sån regel borde ju man fått veta det vid inflyttningen tycker jag. Och det hade ju varit en annan sak om man kunnat välja tider mer fritt. Nu har vi bara två tider per dag, och det är låskolvar vi använder, så jag kan ju inte meddela att jag inte kan tvätta förrän halv sex.