tisdag 28 oktober 2008

Tingsrätten...

Angelica kom hem samtidigt som mej igår.
Jag tar med mej posten in, ser att det är ett brev från Tingsrätten.

Angelica: (väldigt förvånad)
-Va?!? Ha'ru fått brev från Tingsrätten?

Jag: (mitt i kuvär-öppnandet)
-Mm.

Angelica: (mest nyfiken)
-Vafför'rå?

Jag: (lite full i fan...)
-Jaa du...

Angelica: (VÄLDIGT nyfiken, och lite chockad)
-Mäh! Va ha'ru gjort?? Varför ska 'ru till tingsrätten?

Jag: (säjer inget, bara flinar)

Angelica: (nu ganska chockad)
-VA HA'RU GJORT????

Jag ger henne papperet. Hon läser. Tror nog hon blev lite besviken när hon insåg att morsan inte skulle på nån rättegång, utan bara hade fått domstolsbeslutet på att skilsmässan är klar...
Japp. Nu är man skild helt och hållet, även officiellt.

1 kommentar:

Anna sa...

HEHEHEHE!! Kul att du skojade lite innan hon fick veta sanningen. Kan väl bara gratulera! :D