söndag 22 juli 2007

Wind of change...

När jag och Suss träffades på parkeringen i Råda hade jag ett förslag:
-Ska vi gå åt andra hållet idag?!
Det tyckte Suss var en bra idé, för hon hade hört att när man ändrade på invanda saker blev man smartare. Ja typ så i alla fall. Kanske lite mer invecklad förklaring, men på ett ungefär.

Sagt och gjort. Vi knatade iväg.
Allt kändes mycket bakvänt. Ibland fick vi stanna och fundera lite vart vi skulle gå.
Helt plötsligt kom vi till en skylt där vägen delar sej. En pil pekar åt vänster och det står 1 mil, den andra är åt höger och det står 5 km. Om man går åt "rätt" håll vill säja.
Vi insåg att v kom från 5-km-hållet. Det var ju fel. Vi skulle ju gå milen baklänges.
Vi fick gå tillbaka en bit, som tur var inte så långt, innan vi såg vägen vi skulle svänga in på.

-Där fick vi igen för utsiktstornet på Kinnekulle, sa jag.

Suss höll med.

Den historien får jag berätta en annan dag, för nu sitter tre personer och väntar på att jag ska bli klar, för dom vill spela kort...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad obehagligt att inte följa sina invanda mönster!!! Jag kommer nog aldrig att bli smartare! ;)

Anonym sa...

Ge dom varsin kortlek.
Lennart

Suss sa...

Ja det var lite konstigt... Och tänk vad paffa vi skulle blivit om vi kom tillbaka till bilen redan efter en timma!