tisdag 24 juli 2007

Rakt upp rakt in...

Igår förmiddag ringde Richys bror i Hofors. Dom hade tänkt komma förbi idag. Kul! sa vi.
Nån timme senare ringer dom igen.
Äh, vi kommer ikväll!
Ja ni är välkomna, sa vi.

Framåt kvällen dyker dom då upp. Vi sitter och pratar och skrattar vid köksbordet. Nån öl är visst inblandad dessutom...

Kl. 19:42 får jag ett SMS från Suss, som är på förfest med ett gäng jobbarkompisar. Dom ska till Måndagsklubben.
Nu står den rakt upp rakt in! (hon syftar givetvis på en låt som heter "rakt upp rakt in" med 250 kg kärlek)
Jag svarar Ojdå, då är det bäst att man passar sej...
Efter en bra stund, kl. 20:24 (man kan inte kräva för mycket...) kommer svaret:
Ja det är nog bäst, för här går det khat till! PARTY! (som sagt, man får inte kräva för mycket, det är avancerat att använda T9 på mobilen...men jag fattar vad hon menar)
Jag svarar att hon ska hälsa dom jag träffat!
Suss svarar 20:28:
Det ska jag! du ska inte hänga på? det vore riktigt kul! vi åke in vid 10.
Jag förklarar att vi har besök av Richys bror med familj.
Suss tycker att min svägerska kan ju hänga på.
Svägerskan tycker inte hon har råd med det.
Suss skickar:
Men det kostar väl bara runt 100 att gå in, o 20 i inträde. (vi ska till eddies)jag kan bjuda er på en öl!
Nu blev det intressant, fast det är ju garderoben som kostar 20... (men som sagt, inga höga krav...)
Jag tar mobilen för att kolla upp detta. Jag ringer, det går fram en signal, sen tutar det upptaget.
Strax efter ringer Suss. Hon hade skickat ett SMS samtidigt, så när hon skulle skicka, ringde jag. Hon tryckte bort mej...

10 minuter senare, tio i nio blir det bestämt att vi åker dit! Bussen går 22:13, från "stora vägen" det tar 10 minuter att går dit. Som tur var hade vi duschat båda två, så det var bara att hitta nåt snyggt att ta på sej och sminka sej!

En kul kväll blev det! Det brukar ju ofta bli det när det blir sånt där spontanparty!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du Tina det smset var nog te mig..sånna jobbarkompisar man har =)

De skulle skicka hit en taxi hörde jag flera ggr =)

Hahahaha vore skoj att ha vart med...

Men jag får la nöja mig med att få höra lite skvaller =)


Ha det gött!


/ Annica

Suss sa...

Ja visst hade vi kul!!!
Och som du själv skrev.. man ska inte kräva för mycket.. :-)