onsdag 7 januari 2009

Tre plåster och ett hål på knät..

Morten börjar flytta sina grejer. En påse då och då med lite smågrejer.
Dubbelsängen och köksbordet är redan här.
Igår hämtade vi bokhyllan. Det är en rumsdelare egentligen, som vi tänkt montera ner och inte använda, men vi kom på att vi skulle knö in den i sovrummet, det är ju hur trångt där som helst ändå, ser jättetråkigt ut, så vi tyckte det kvittade om vi knödde in ännu en möbel.
Min enkla lagerhylla med lite faktaböcker och sånt kommer att flytta ner i källarförrådet, så fyller vi Mortens bokhylla med alla faktaböcker och uppslagsverk.

Det var en enkel match att plocka ner det, bära ut det i bilen och bära in grejerna till mej.
Det var ett jäkla jobb att montera ihop. Man fick ihop det på ena sidan, men då släppde det i en annan ände.... Vi höll på i flera timmar.

Jag lyckades skära mej tre gånger, så jag fick sätta på plåster för att inte bloda ner allt.
När vi satte oss på var sida om hyllan, tog spjärn mot väggen för att riktigt pressa ihop åbäket upptäckte jag att det gått hål på knät på mina jeans också...

2 kommentarer:

TROLLET sa...

Hej på dig Tina!
Idag kom jag hem från Karlstad efter två dagar på Universitetet, jag studerar på distans här från Lidköping.
Trött ja!!!
Och ja kallt var det med.
Jag öppnade min BLOGG nu och såg att någon hade varit ute här och ja dedt var du, mycket trevligt att du lämnade ett fotavtryck med. Fortsätt att följa min sida så lovar jag att jag kommer att ge dig många skratt framöver.
Kram TROLLET (Åse heter jag)

Anna sa...

Varför känner jag igen mig? ;)Det kan väl aldrig bero på något som kallas "klantighet" av min man och min far...