måndag 5 januari 2009

Folktomt...

Det är lite tungt på jobbet nu.
Man inser nackdelen med att jobba inom äldreomsorgen.
Dom boende blir ju inte piggare precis...
Just nu har vi 5 stycken vid middagsbordet i köket, plus personalen...

För några dagar sen dog en av tanterna.

En man är mycket dålig. När jag gick från jobbet idag kändes det som att han inte skulle överleva natten. Han har melerade händer och ben, dvs man ser blodkärlen mycket framträdande. Det brukar inte gå mer än ett dygn då.
Jag var inne hos honom en stund, då sa han
det är slutet nu
Det stämmer säkert.

I förmiddags skickade vi en av tanterna till sjukhuset.
Jag hoppas hon kommer tillbaka.
Vi misstänker vad som är fel, och vi tror att hon ska klara upp det.

Jag trivs med mitt jobb, men ibland blir det lite för mycket.
Jag är ledig imorn. Vi får se hur det är när jag kommer på onsdag morgon.

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag beundrar er som orkar! Själv skulle jag aldrig klara av ett sånt jobb.
Såg du förresten dokumentären om Hugo & Rosa- ett syskonpar som blev runt 100 år och bodde nästan hela sina liv i sitt barndomshem utan el eller rinnande vatten? Så önskar man att alla skulle få ha det!
Stor varm kram!

Trollmor sa...

en av anledningarna till att jag slutade...