fredag 25 april 2008

450 spänn...

Det var jäkla dyrt att gifta sej. En massa blommor, klänningar, inbjudningskort, skor, mat... tja. You name it... många tusenlappar blir det...

Vet ni vad det kostar att skilja sej??

450:- till tingsrätten.

Inte ens då är man skild. Den 27 september är vi officiellet skilda för vi har minderåriga barn. Den 26 september är vår förlovningsdag sen 1993. Är det inte komiskt så säj...

Jag har ett rätt fett sparkonto eftersom jag sålt min del av the house till mannen i fråga. Ja det är ingen idé att nån solochvårare försöker nåt. SÅ tät är jag inte. Bodelningar inkluderar bara det det skulle bli vid en försäljning, minus avdrag, mäklarkostnader och sånt, men jag har råd att köpa var sin dator till mina barn...
Ja ärligt talat är det dyrt att skilja sej med. Föutom 450 till tinget. Ny telefon, nytt husgeråd, adressändring samt att man helt plötsligt måste stå ensam för utgifterna med samma inkomst...

NÄÄ... jag e int bitter....

Klart jag inte är! It's my life, it's now or never...

5 kommentarer:

Anna sa...

Visst är det dyrt att gifta sig!! Och om man hade tänkt skilja sig hade man ju inte gift sig från början så det är ingen idé att vara bitter! Man får bara inse att livet har olika faser och ingen är bättre eller sämre beroende på om man är gift eller skild!

Förresten, visst får man ett litet flyttkort? Eller nåt?

KRAM!

Anonym sa...

Kör hårt..

Lennart

Anonym sa...

Kör hårt..

Lennart

Anonym sa...

Kör hårt..

Lennart

Anonym sa...

Oj..
Jag spammade dig en smula.
Sorry
L