lördag 3 maj 2014

Vresig kassörska...

Tog en sväng till systemet efter jobbet idag. Morten hade bett mej köpa några Falcon och en flaska rosé, och jag tänkte handla lite till mej själv.
Eftersom jag jobbat hela Valborg tänkte jag inte på att andra var lediga, så när jag kom dit var klockan fem. 
Det var väldigt urplockat i hyllorna så några Falcon fanns inte. Jag plockade åt mej dom sista Norrlands åt mej själv, och kollade runt på vad jag skulle köpa till Morten. Det var mest udda sorter kvar, men så såg jag Mariestad och det brukar ju vara ett säkert kort. 
Kom fram till kassan då. 
Vänlig kund (som bara ville småprata lite): Det var väldigt vad det var urplockat idag!
Vresig kassörska (som antagligen bara ville att dan skulle ta slut): Ja det blir så när man inte hinner plocka fram varorna...
Vänlig kund (som insåg kassörskans problem och försökte släta över det hela): Ja det är väl så efter Valborgshelgen förstås...
Vresig kassörska (som borde ha ett jobb där man inte träffar levande människor): Folk har ju vart lediga hela dan så det har varit folk hela tiden.
Vänlig kund (som faktiskt också jobbat hela dan): Nä inte jag, jag har jobbat...
Tyvärr var Vresig kassörska fullt upptagen med att räkna hur mycket Vänlig kund handlat så jag la ner projekt vänlig kund, betalade och gick.

Inga kommentarer: