onsdag 23 april 2014

Dom där myggbetten...

...visade sej ju inte vara några myggbett. Jag tyckte allt att det var konstigt att bara jag i hela stan fått myggbett. och så många dessutom. Jag kände mej ganska orättvist behandlad.
Jag fick veta av en massa folk på FB att det troligen var kattlöss eller vägglöss. Det konstiga var att bara jag fick, inte Morten som ja, fortfarande sover i samma säng. Jag har inte heller sett att Tussen kliar sej särskilt mycket.
Det där med vägglöss kändes ju lagom roligt. Kattlöss kändes inte så kul heller, särskilt inte när jag gått igenom lakanen och hittar en krypande sak... Då dog jag lite... Inse vad man delat säng med i typ två veckor...
Det var bara att köra allt i 90 grader, plus torktumling, för säkerhets skull.
Jag for till apoteket och köpte medel till katten och kleta på honom. Han var inte så värst imponerad, men det var ju enklast att utesluta honom först. Tussen sover alltid hos mej på nätterna, men nu stängde jag sovrumsdörren. Han har inte sovit hos oss nu på fyra nätter och jag har inte fått några fler bett!
Känns ju skönt att det inte var vägglus i alla fall! Det hade ju vart ett lite större projekt!

Inga kommentarer: