onsdag 8 januari 2014

Pensionssparande...

För ett år sen målade jag om alla dörrarna i källaren, och idag satte jag fast det sista handtaget... Jo, det var väl änna på tiden... Fast det var ju dörren mellan relaxen och tvättstugan så det var liksom inte prioriterat... Men nu fick jag tummen ur och gjorde det. Om ni glömt hur det såg ut kan ni ju uppdatera er här... >>
Jag har även varit på banken och dragit igång med mitt pensionssparande igen. Jag startade ett konto 1995 och sparade en kort period, jag hade i alla fall fått ihop dryga 5 papp... fast det kommer man ju inte så långt på, och nu när man bara har 25 år kvar till pension tänkte jag att det var dags att börja igen...

2 kommentarer:

Pensionsmyndigheten sa...

Hej Tina!
Jag jobbar med sociala medier på Pensionsmyndigheten och såg att du gjort ett inlägg om privat pension och vill gärna svara på det.
Det är alltid en god idé att spara pengar, men ibland är andra saker viktigare än privat pensionssparande, till exempel investera i en egen bostad eller utbildning, eller amortera av sina lån.
Läs gärna mer om privat pensionssparande i vår senaste blogg: www.pensionsmyndigheten.se/MasteJagSjalvSparaTillPension.html
För att se till att dina sparade pengar inte urholkas på sikt är det bra att se över vilka sparformer som finns och att jämföra avgifter. Höga avgifter kan ge sämre värdeutveckling när du sparar långsiktigt.
Du kan också läsa mer om privat pensionssparande på Konsumenternas hemsida: www.bankforsakring.konsumenternas.se/Pension/Privat-pension-/Om-privat-pension/
Ditt inlägg hittade jag genom att söka ord på internet som handlar om pension.
Om du har frågor om pension är du välkommen att ställa din fråga direkt på www.facebook.com/fragaompension eller ring vår kundservice på nummer 0771-776 776.

Hälsningar Arvid, Pensionsmyndigheten

Tina Högman sa...

Då verkar jag vara en idealisk konsument då, men villa, utbildning, inga lån förutom bolånet (som jag amorterar på), och jag har sparkonto och jag pensionssparar nu också!