onsdag 15 januari 2014

Idioter på vägarna...

När jag åkte till jobbet i morse var det rätt ok väglag i spåren mitt i vägen. Mittlinjen och vägkanten var snöig och moddig. Jag kom ikapp några bilar, dom körde något saktare än jag gjort, men köra om kändes inte som nåt alternativ...
Så kommer en bil ikapp mej. Han/hon ligger bakom mej rätt nära, jag fattar att personen vill om men vad ska jag göra åt det? Inte sjutton åker jag ut på vägrenen i den modden...
Plötsligt börjar föraren blinka med helljusena... 
Men vad är problemet? Kör om då! Kör ut i modden mitt i vägen och kör om mej! Sen kan du ju inse att det ligger tre bilar till framför mej. Då har du två alternativ: antingen blåsa om allihop, eller knö in dej framför mej så jag måste bromsa. Förutsatt att du inte fick sladd och for av vägen, in i nån av dom andra bilarna eller nåt... JAG tänker i alla fall inte riskera nåt och köra ut i modden. Idioter...

Inga kommentarer: