söndag 28 november 2010

På jakt...

Tussen har precis börjat få gå ut. Vi bodde ju mitt i stan förut, så det var inte så lämpligt att ha honom ute.
Fast han tog alla chanser han fick. Minsta drag från ett öppet fönster kände han, och lyckades smita ut några gånger.

När vi flyttade blev det bättre. Här finns till och med en kattlucka!
Han fattade inte hur han skulle göra först.
Han putte med tassen på luckan, men den rörde sej bara lite. Han fattade ju att han hade nåt på G här, så han jobbade på det. I början tog det en bra stund för honom att gå in och ut, vi fick hjälpa honom ibland.
Nu har han tekniken inne och springer ut och in i ett!

Detta med snö är ju alldeles nytt. Han har inga bekymmer, verkar tycka det är intressant.
Härom dagen såg jag honom genom köksfönstret.
Han hade fått span på en koltrast som satt i ett mindre träd.
Jag såg att Tussen laddade pår ett anfall, han tog sats och hoppade. Han kom ca 1 meter upp i luften. Fågeln satt på 2 meters höjd så det var ju inte så nära precis...
Tussen far in bland grenarna, ramlar ner på rygg i en snödriva!
Han kommer på fötter/tassar och skakar av sej lite. Tittar sej omkring och verkar fundrera på vart sjutton fågeln tog vägen!

Han har inte riktigt fått kläm på det där med jakt än. Han kanske ska börja med lite mindre byten? Och enklare. Som härom veckan när jag hittade massa löv inne, och inte fattade vart dom kom ifrån. Sen bröttlar det till i kattluckan och in kommer Tussen. Med ett löv i munnen.

3 kommentarer:

Anna sa...

Vänta bara tills han kommer in med möss i kattluckan ;)

Tina Högman sa...

Misstänker att den dagen kommer och den ser jag inte fram emot... Möss är ju sååå söta ju! Men jag vill inte ha in halvdöda i köket...

Gunilla sa...

Gulligt med katten på jakt... han landade mjukt iaf!!

Va duktiga ni är att återställa fuskrenoveringen :) Mina döttrar fick en walk in closet när vi flyttade, det är ju jättepraktiskt för tonnisar !