lördag 27 november 2010

Dagens jobb...

Dagens arbete blev inte nån målning. Spikhålen var ganska djupa så vi la i husfix. En hel del småskavanker fyllde jag med spackel och det får torka tills imorn. Då blir det lite slipning och ytterligare lite spackel för jag måste lägga på lite finspackel på husfixen.
Pappa har lagt kaklet. Nu ska det bara fogas när det torkat.
Som ni ser har dom även målat om utan att ta bort garderoben. Mycket smart... Den kommande lilla walk-in-closeten syns till vänster.

Väggen såg bättre ut innan hyllorna kom bort... Nu syns märken efter hyllplanen, och ännu mer kontrast blev det med mitt spackel.

6 kommentarer:

513andersson sa...

Duktigt. =)

Tina Högman sa...

Ja jag måste ju tala om hur händig jag är så alla vet! ;-)

Anna sa...

Det går framåt! :)

Anonym sa...

Det var ett bräckjärn du använde. Det satt inte så hårt att en kofot var nödvändig.
Pappa

513andersson sa...

Bildgooglar man på bräckjärn och kofot så kommer samma bilder upp... =/
Det är alltså samma sak?

Tina Högman sa...

Och på wikipedia sökte jag på bräckjärn och blev omdirigerad till kofot...
Förklaringen på nationalencyklopedin:
kofot, typ av bräckjärn med ena änden kluven (för t.ex. spikutdragning), den andra kilformad.
bräckjärn, kofot.