söndag 19 september 2010

Uthållighetstävling..?

Att man blir avtrubbad och lite yr i skallen när man är onykter, det vet jag, men vissa verkar faktiskt bli DÖVA också. Eller i alla fall höra BETYDLIGT sämre.
Inatt vaknade jag av folk som gick hem från krogen. Detta är ju inte så ovanligt så här mitt i centrala Li'köping, jag vaknar ofta till när dom passerar en meter från vårt sovrumsfönster, som för övrigt alltid är lite öppet.

Fast denna gången blev jag lite orolig faktiskt. Jag vaknar av ett skrik. Nån skriker, och jag hör personen närma sej från torget. Jag lyfter upp huvudet för att höra bättre. Jag tänkte om det var nån som blev misshandlad. Efter ett tag hör jag att det inte är nåt sånt skrik, men personen går fortfarande och skriker. Sen kommer en till in i bilden. När dom kommer närmare hör jag flera röster. Det verkar vara ett gäng tjejer som har en slags uthållighetstävling i att skrika längst. Till slut tystnar dom, och dom pratar bara. Dom pratar HÖGT.
Precis utanför vårt sovrum stannar dom. Dom ska tydligen åt olika håll. Två verkar gå åt varsitt håll, och en tredje står kvar utanför fönstret.
Men dom fortsätter PRATA. Ju längre bort dom andra går, desto HÖGRE får tjejen utanför fönstret prata.

Till slut blir jag förbannad och gapar ut genom det öppna fönstret
-Folk försöker faktiskt sova här! HÅLL KÄFTEN!

Jag tror faktiskt inte folk tänker på att det faktiskt är lägenheter här. Men nu flyttar vi snart!

1 kommentar:

Anna sa...

Riktigt SÅÅÅÅ centalt ska inte vi bo :)

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=%e5bergsleden+6A%2c+Boden

Kram! ;)