torsdag 18 mars 2010

Var är katten...?

Jag sitter i soffan och slötittar på TV medans jag löser ett korsord.
Jag ser i ögonvrån att nån går förbi utanför. Jag har ju lägenheten på bottenvåningen, så folk passerar ju på trottoaren precis utanför fönstrena.
Det är en tant med rullator. Hon passerar det första fönstret i vardagsrummet. När hon nästan gått förbi det andra stannar hon.
Hon lägger in backen på rullatorn och backar till det första fönstret. Där stannar hon.
Jag fattar inget.
Stirrar hon på mina blommor eller?

Nä.
Bakom panelgardinerna ligger katten och sover.
nu har han vaknat..

5 kommentarer:

Miah sa...

Va sött ;-)
Man såg ju knappt katten.

Gunilla sa...

HAHA...ingen vanlig fönstertittare alltså !!

Anna sa...

Gulligt! Fast kanske lite jobbigt med privatlivet att bo så?

Tina Högman sa...

Man vänjer sej..

Anna Gustavsson sa...

Åh vilken härlig bild!