torsdag 29 december 2005

Planering på topp!

Igår satt jag och Suss och spånade lite på vår nyårsfest. Vi är samma gäng ungefär varje år. Förra året hade jag hand om kalaset, i år var det Suss tur.

Dessvärre bor hon ju i världens ände (typ) i en liten lägenhet, så de har festen här i stället. Nu är det bara hon och hennes sambo som har lång till festen...

Alla andra bor i närheten.

 

Jag tycker det är jättekul att planera fester så jag hjälper ju mer än gärna till!

Vi hittade en tipspromenad på nätet, som vi tänkte ha. Tyvärr kan ju inte jag och Suss gå den, för vi kan ju svaren... Det är synd, för den är så HELSJUK!

Vi satt och pratade i telefon (med varann då) och läste den. Vi garvade så vi tjöt! Jag lovar att lägga in den efter festen...!


Det ska bli kul att höra kommentarerna under tiden gästerna går den...

Jag har grejat med tipslappar och sånt idag, och suttit och småflinat hela dan!

Jag kan berätta några av frågorna, jag tror inte nån läser min blogg av dem ändå. Fast jag skriver inte svaren för säkerhets skull! Om det nu finns nåt rätt svar...

 


1. Vilken fot är oftast störst hos en människa?


1. Höger
X. Nej... vänster
2. Nej! Vänta... det är nog höger i alla fall.


 


5. Pär och Pål skall gräva ett dike. Hur brett är det?


1. Va?
X. Inte bredare än två meter... kanske tre...
2. …okey, 4m... men sen får det vara bra!


 


9. Om ett äpple väger lika mycket som tre plommon och en ananas väger lika mycket som två äpplen. Hur många personer räcker då fruktkompotten till?


1. Va, inga russin?! Då vill inte jag ha.
X. är detta en sån där trickfråga?
2. Hmm... får man helgardera?


 


Lovar att berätta svaren så snart jag nyktrat till på nyårsdan...!


 


Imorn blir det till att handla att då, Suss hämtar mej på morgonen så åker vi till stan.

 

Jag fick semester i alla fall! Jobbar 7- 13:30 på nyårsafton, ska egentligen ha en delad tur, men fick kompledigt på kvällen. Nyårsdan har jag semester!!

 

2 kommentarer:

Susanne sa...

Ja jisses vad kul det ska bli!! Och vilka priser sen då!!! HIHI!!

Christine sa...

Nyktrat till???Vad ska du/ni dricka?Kanske ska fråga hur mycket, men det är sällan man har koll på det.När man druckit för mycket tycker man inte att man druckit så mycket så man dricker gärna mer. Träkeps..Ha ett Gott Nytt årLennart