söndag 11 december 2005

En låååååång dag...

Vad trött jag blir på vikarier som har inte har en AAAANING om vad de ska göra.

Står med händerna i fickorna tills man talar om vad de ska göra, sätter sej och tittar på TV när det är 30 minuter kvar till middan, då den ska värmas i ugnen, potatisen ska kokas, alla boende ska upp...

Under morgon arbetet tar upp EN (1) av de åtta boende... Gissa vem som tog upp resten?

Inte det mest självklara kunde hon fatta, som en förflyttning från säng till rullstol, då kanske man kan hämta rullstolen då. NÄHÄ.

Jag går och serverar potatisen. Då kanske man kan komma efter med köttet då. NÄ. Inte det heller... Då står man bara där tills man blir tillsagd vad man ska göra.

 

Jag kan tycka att detta är ok om man är ny som personal, men en som gått elev i sex veckor, och efter det haft ett semestervik på två månader hos oss???

SUCK.

4 kommentarer:

Christine sa...

Tack Tina ..Mycket rolig läsing..Verkar varit tufft men kul...Ska fjäska med Suss oxå.Kollade hennes sida men hittade inget om vandringen...Män (jag) är blinda...?Tack för länken.,,,LennartTa en vandring i Glasskogen i Värmland om ni får chansen...Mycket vackert..

Udden sa...

Se upp.. nu kommer det.. snopp snopp snopp.Visst vågar jag skriva det!! Problemet är att min lilla 7åring kan läsa....Underbart med vikarier... men var glad för att det finns tafatta vikarier.. inom "mitt" har vi bara en massa panchos (pensionärer) att tillgå... Passa istället på att utnyttja detta lata vikarieelände! Sätt henne i arbete!!!!

ulf sa...

du, ärligt....först tar du tjejen avsides o så förklarar du att här är de jobb som gäller...och om hon inte kan ta egna initiativ så kommer ni o göra en lista om vad hon skall göra o hinna med på en dag....förmodligen är ni flera som snear på henne, förmodligen har hon ett betyg i framtiden att vänta..så det är ett sätt. eller så tar ni er chef på problemet, så får hon hantera saken...det värsta ni kan göra är att sucka o störa er på henne, det hjälper inte er o det hjälper inte henne...

Susanne sa...

Ja sånt e jobbigt.. Och lika jobbigt ät det med såna som tror de vet allt!!! Tänk i somras... Efter att ha arbetat TVÅ DAGAR hos oss talade hon om för oss hur vi skulle sköta vårt jobb... *suck*