tisdag 13 december 2005

Dyra strumpor.

Igår var jag och fyra jobbarkompisar i Göteborg. Jag hade Angelica med, och Angelicas bästis var också med, för hennes mamma och jag jobbar ihop. Vi skulle till Jul på Liseberg.

Vi shoppade lite först, jag handlade tre par sockar till Angelica. Dyrt om man ska räkna med resan också...!

Angelica provade ett linne, men det satt inte så bra.

 

Citat: "Det såg mobbat ut". Slut på citat.

 

Jag begriper mej inte riktigt på barnens uttryck nuförtiden...

Ja ja... Jag är ju bara en morsa som är född på 70-talet och uppväxt på 80-talet. En s.k. hippiebebis, som min dotter uttryckte sej en gång. Fast då var det Suss som var en hippiebebis...

 

Vi kom i alla fall till Liseberg till slut. Gud vad mysigt med lampor i alla trän! Det var första gången jag var där faktiskt.  

Det blev lite pynthandling, mest julgranspynt. Jag köpte två glasänglar till barnen. Varsin polkagrisklubba fick de också.


Och till min man som älskar fudge köpte jag en limpa. Det hette faktiskt så. Man kunde köpa den i bitar, eller som limpa, det blev väl 1/3 kg eller nåt.

Fast jag tog en med vit choklad överdrag, för gissa vem som älskar vit choklad... Jag!!

      

I barnens skola är det alltid sexorna som har Lucia, och Angelica går i sexan, så hon var tärna. Egentligen skulle jag jobba ikväll, men jag tog kompledigt, för Angelica skulle sjunga solo. Det vill man ju inte missa!

Hon sjöng så fint! Hon har en fin röst, det har hon. Det säjer jag inte bara för att jag är hennes mamma. Och jag fick tårar i ögonen när hon sjöng!! Jag var garanterat den stoltaste föräldern där inne!!

2 kommentarer:

Susanne sa...

Hade verkligen vart kul att höra Angelica sjunga...Jag vet en till förälder som va mäkta stolt! Lucians mamma!! Hon har inte pratat om nåt annat de senaste dagarna!!

Christine sa...

Hon har det säkert efter sin mor....Lennart