torsdag 10 november 2005

Skator i skorstenen...

Var på ytterligare ett "utvecklingssamtal" i skolan idag, denna gången med Christoffer! Idel goda ord! Han ligger en bra bit över medel i alla basämnena, matte, svenska och engelska!

Det är roligt att gå på såna möten, när man bara får höra att barnen är duktiga!!

Angelica fick ju också bara goda ord!

 

Hade sotarn här förut. Han skrämde nästan vettet ur mej.

Han skulle komma mellen 10 och 12. Stegen står uppställd, och jag låste upp garagedörren, för pannrummet är i källaren, och de brukar gå in genom garaget och gå nerför trappen och hamnar sen i pannrummet.

Innifrån huset går man från gillestugan (där datorn står) genom tvättstugan, förbi bastun och kommer till....pannrummet!

 

Kvart i tio sitter jag vid datorn, och jag hör något bröttla till på taket. Sotarn tänkte jag. Han var visst lite tidig. Han brukar ju klara sej bra själv, så jag sitter kvar, vill han nåt plingar han väl på.

Sitter där i min egen lilla värld och knappar på tangentbordet när nån knackar hårt på dörren FRÅN TVÄTTSTUGAN!

Jösses, jag hoppade högt! Sotarn putter upp dörren, den var bara igendragen, och frågar om jag kan öppna spjället till öppna spisen...

 

Det gjorde jag. Han säjer att vi har ett stort skatbo i skorstenen.

Jotack vi har märkt det! Ibland är det ett himla liv!

Han gluttar upp i öppna spisen och säjer glatt att "det är pinnar ända ner hit!"

Kul för han då... Jäkla skator...


Han går upp på taket igen, grejar en stund, och sen kommer han ner (denna gången var jag beredd på tvättstugebesöket) för att tala om att det är ett fasligt stort skatbo, och det sitter stenhårt, han får inte bort det med de attiraljerna han har med sej nu!

Om vi vill ha bort det får vi beställa en ny tid och då får de ha med sej lite mer avancerade saker.

 

Jaha, då får man fundera på det då. Vi använder inte öppna spisen knappt, det var flera år sen sist. Och den gången rök det in massor!! Det förstår man ju varför nu då...

Fast samtidigt vill man ju inte ha ett skatbo i skorstenen precis...  

3 kommentarer:

Susanne sa...

Nä.. För tänk om det skulle ramla ner, då får ni kanske hela huset fullt med skator... Huhga!!!

Anneli sa...

Läger Rapport i från Lysekil!!!Vädret: Rått, fuktigt & Mörkt, 10 gradervarmt ute idag..Mammas dag: Styrketräning och jobb, börjar kl 18.00Humöret: trött, underbart att det är helg nu..Barn: 2 i skolan, en hemma...Vänner: Veronica= På jobbet Gisela= Upptagen med problemVad händer i Lysekil i Helgen: Ingenting!! Tråkigt!!!Ha en trevlig helg mina vänner... Kram/Anneli

ulf sa...

palt har jag oxå käkat....men det lär dröja lite innan jag gör de igen, tar en stund att fixa till palt....men gått e de! ska kolla festkort nu, gillar att glo på rockn roll brudar