måndag 7 oktober 2013

Katten Bella...


I natt vaknade jag plötsligt, och märkte att Bella låg bredvid mej. Konstigt tänkte jag, hon brukar ju vara hos Angelica. Men jag klev upp och Bella hoppade ner på golvet och gick med mej. När jag gick ner för trappen följde hon inte med utan blev kvar däruppe trots att jag ropade på henne.
Jag tyckte det var konstigt att Bella var hos mej, för Angelicas dörr var stängd. Jag öppnar och Bella skäller till.
Jag står där i dörröppningen och gapar som en fågelholk.
-Är Bella här...?
-Ja...
-Men hon var ju precis i min säng!
-Nä hon har ju vart här hela tiden!
Jag står där och fattar inget, tills Angelica frågar om jag gått i sömnen!
-Nä, men Bella låg ju i min säng, det är jag säker på!
Angelica säjer att det måste vart Tussen, men jag kände ju att det inte var en luddig katt, det var ju en korthårig hund!
Tillslut går jag upp och letar efter den andra hunden, för det måste ju vara en till!
Jag hittar bara en katt.
Jag inser ju att det måste vart Tussen, men ändå kan jag svära på att det var en hund hos mej i natt!

Inga kommentarer: