söndag 22 januari 2012

You are always on my mind...

Glitter Graphics | http://www.graphicsgrotto.com/
Medans jag satt här och ordnade med skrivaren lyssnade jag som vanligt på Spotify. Musik har alltid varit en stor del i mitt liv. Jag sjunger ofta och gärna, har nästan alltid musik på när jag sitter vi datorn och i bilen. Ofta blir det en artist, sen byter jag till nåt helt annat. Förut var det Ultima Thule länge, sen blev det Pet Shop Boys. Jag minns att "Always on my mind" tyckte jag mycket om på 80-talet. Det tog ett bra tag innan jag fattade att det var en cover. Elvis gjorde låten känd, men det var inte han som spelade in den först. Jag sökte efter låten på Youtube, och hittar den faktiskt även med BonJovi! Då kan den ju inte bli sämre i alla fall, tänkte jag och lyssnade på den. Rätt som det är kommer det in en långhårig snubbe på scen, minsann är det inte Willie Nelson..!?

Tell me, tell me that your sweet love hasn't died
Give me, give me one more chance
To keep you satisfied, satisfied

Inga kommentarer: