tisdag 14 juni 2011

Ibland blir man så irriterad...

Ibland fattar man inte hur folk tänker.
Det går bra att klanka ner på andra, att alltid visa att man är förmer och bättre.
Men varför skickar man med barnen smutsiga kläder?? Jag blir så irriterad.
Mortens 11-årige son bor här varannan vecka. Mamman måste ha full koll på allt, för hon anser att Morten inte har det. Hon vill ha tillbaka ALLA kläder, även dom smutsiga för att hon ska ha koll på dom. Då måste hon ju skicka med en massa kläder den veckan han är hos oss.
Imorn tar Mortens dotter från ett tidigare förhållande studenten. Då räknar man ju med att få hit lite snyggare kläder.
En blå- och vitrandig skjorta var med, den antar jag att hon tänk att han kunde ha. Den har jag strukit för den var så hiskeligt skrynklig, jag skulle skämmas om han går i så skrynkliga skjortor. Hänger man upp dom kan dom bli hyfsat bra, men denna mamman tumlar allt.
Sen fattar jag inte hur hon hade tänkt.
Han hade ett par mjukisbyxor med. Kanske inte så passande på studentkalas...
Två par byxor med trekvarts ben, ett par var kamoflagemönstrade och hade hål på knät. Dom kan han ju inte ha. Dom andra var svart- och vitrutiga, inte så snyggt till denna skjortan, det var dessutom gräsfläckar på knäna, som inte verkat gå bort i tvätten. Sen var det ett par jeans. Dom var jättesmutsiga, så dom fick jag tvätta. Jag hoppas dom hinner torka tills imorn...
Jag blir så trött på detta...

5 kommentarer:

Anna sa...

Jag förstår din irritation... Inte lätt det där när man ska bilda nya familjer av gamla och man inte har samma vanor och samma hyfs och folkvett! Man kan ju tycka att det borde ligga i hennes intresse att sonen ser fin ut på studenten...

Styrkekram!

Tina Högman sa...

Antingen fattar hon inte, bryr sej inte alls, eller också är det för att jäklas med Morten, för att folk ska tro att han inte kan ta hand om grabben.

513andersson sa...

Har ni frågat hur hon tänkte när hon packade grabbens kläder? ;)


Jag å andra sidan tog ut lilla T på en ekiperingsrunda inför ett kalas en gång, men det vill man ju knappast göra alla gånger.. Det blir lite dyrt.

Kram iallafall..

Gunilla sa...

Men fy vad lågt !! Sånt där har tack och lov jag aldrig behövt uppleva.

Håller med C 72, skulle fråga hur hon tänkt...

Tina Högman sa...

Vi undviker kontakt med henne så länge vi kan. Jag tvättar och stryker hellre för att slippa prata med henne...