lördag 13 juni 2009

Kakmonstret..

Min jobbarkompis köpte ett nytt kakfat att ha på jobbet. Ett glasfat på fot i rosa glas med lite krusiduller och grejer, som brukar passa dom gamla.
Den var ganska stark rosa, men på min avdelning går mycket i rosa, så det passade rätt bra.

Jag hade lite plats över i diskmaskinen och tyckte det var läge att diska kakfatet.

Maskinen blir färdig och jag ska plocka ur kakfatet.

Jag bara tittar, för i diskmaskinen står ett kakfat som är i genomskinligt, vanligt glas.
Dom grå delarna i diskmaskinen där man lägger diskmedlet bl.a. är lätt rosa.
Tydligen var kakfatet MÅLAT...

Jag skickar ett sms till kompisen som köpt kakfatet:

Kakfatet du köpte i rosafärgat glas... Det var inte färgat glas, den var visst målad. Jag diskade den i diskmaskinen, nu är maskinen rosa inuti istället..

Hon svarar:

Synd att det bara är insidan, en rosa diskmaskin passar ju på avdelningen.

1 kommentar:

Anna sa...

HAHAHAHAHA!! Som jag sagt förut; ni verkar ha så kul på ditt jobb!! :D