lördag 30 juli 2005

Militärbrallor!?!

Nu har jag och barnen varit och handlat. Militärbrallor på ÖB. Min son Christoffer kan jag förstå. Han är som namnet avslöjae en kille, och fyller snart 11, men min dotter på 12 och ett halvt...??? Varför kan inte hon gå i rosa toppar och kjol som alla andra hennes kompisar? Nä, svart ska det vara. Stort och pösigt. Militärprylar är "coola". Hon går i en militärkeps dessutom. Så där konstig var väl aldrig jag???? Fast hon tycker ju att hennes mamma är väldigt konstig, för ingen annan mamma lägger sig och vila bland tvätten, för att dessutom somna. Ingen annan mamma får för sig att hoppa jämfota uppför trappen, och ingen annan mamma sjunger så mycket som hennes, och spelar man bra musik som Ebba Grön, Sum 41 eller Bad Religion är man extremt konstig... Fast hade jag varit som andra mammor hade det kanske inte varit så spännande, eller?

1 kommentar:

G sa...

det är väl skönt när barnen är som dom själva vill.Det går över det där,ett tutre så är det BARA rosa toppar.Harr själv en dotter som är tolv.Men varför ska man vara som andra.Jag har alltid varit lite galen :0)Hörde häromdan att mina syskonbarn ville att deras mammor skulle vara som mig fniss,:-)) Så var som du är så blir barnen inget annat än prfekta /Nilla