lördag 24 januari 2015

Aj...

Böj dej framåt, böj dej bakåt, men vad är det här för gymnastik...? Jo det var sjukgymnasten som gick igenom min rygg för att utesluta diskbråck, kotkompressioner och dylikt. Det man kom fram till var att min rygg är lite för rak, samt lite skolios i ländryggen. Mina förutsättningar med det jobbet jag har var ju inte så bra med andra ord. Jag har inga stora marginaler för att inte få ont i ryggen. Vidare fick jag höra att det var bara en tidsfråga innan nåt händer och det smäller till i ryggen. 
Ja jag antar att det där träningsschemat jag fick är det bara att köra igång med... Det var inga avancerade grejer, några rörelser med såna där band för att stärka ryggmusklerna. En stund varje dag i två-tre veckor så skulle jag känna skillnad, sen räckte det med träningen några gånger i veckan.
Ska bli skönt att bli av med smärtan.

Inga kommentarer: