söndag 28 juli 2013

Ingen räserbil...

I torsdags kväll letade jag efter mitt registreringsbevis på bilen... Hittade det inte. Beställde ett nytt för 50 spänn. Igår plockade jag fram alla kvitton från dom senaste reparationerna och vad skådar mitt norra öga? Registreringsbeviset så klart...
CD-växlaren är tömd, kartor och dylikt är urplockade ur sidofacken.
Idag tänkte jag ta det sista när det slutar regna och ta ur allt ur handskfacket, plåster, toarulle, våtservetter, papprena för övningskörning, Ford assistansservice-lappen som jag undrar om den är personlig eller om nästa eventuella ägare kan ta över tro... och vad jag nu kan ha samlat på mej under åren.
Lite svårt att skiljas från bilen jag haft i 10 år har jag nog. Mina Recaro-stolar, V6'a med dryga 200 hk, två kromade avgasrör, vinge och en snygg blå färg...
MEN jag slipper försäkring på 4000, skatt på 2000, ångest inför varje besiktning för hur mycket reparationer kan komma att gå på, och åtgången på bensinen minskar med ett par deciliter...
I veckan kommer jag få en liten mörkare grå metallic-färgad miljöklassad Toyota Yaris, med 100 mindre hk men den är nästan ny! Inget som skramlar, man får alltid i växlarna, backen krånglar inte, man kan gaaaasa lite utan att motorn knackar...
Men jag undrar vad Herman ska säja när jag inte har min räserbil kvar...

Inga kommentarer: