tisdag 1 januari 2013

Vart allt smältvatten tar vägen...

Nyårsfirandet blev ju inte så blött för min del eftersom jag skulle vara på jobbet klockan 7.30 i morse... om man inte räknar med regnet då förstås. Däremot var det annat som var blött. Källaren på jobbet till exempel.
Går ner för trappen och
klafs klafs
-Men vaffan... vad har dom gjort här? muttrar jag för mej själv när jag ser en massa vatten på golvet.
Jag fortsätter fram till en dörr in till källarkorridoren och öppnar den.
skvaaaaal
plask plask
-Men vad i helvete...?!
I några sekunder står jag och bara stirrar, det står flera centimeter vatten på golvet, mitt fram står dörren öppen och jag ser vatten spruta in som en fontän från ett hål i väggen.
När hjärnan kopplar på igen tvärvänder jag och rusar upp och in på närmsta avdelning där jag möter en av jobbarkompisarna.
-Har nån ringt Christer?? (vaktmästaren)
-Han har maginfluensa!
-Men shiiit....!
-Vi har ringt jouren! Och han blev inte glad...
Nä det skulle jag inte heller bli klockan sju på nyårsdagens morgon, men har man jour så har man.
Nu vet vi vart allt smältvatten tar vägen i alla fall. Det rinner genom hålet där nätverkskablarna går och sprutar som en fontän rätt in i mangelrummet på jobbet.
Nu kan man ju undra:
  1. Varför sätter man dom hålen såpass långt ner?
  2. Varför tätar man inte ordentligt?

Inga kommentarer: