tisdag 6 december 2011

Julstämning minsann...!

Ja sjutton om inte julstämningen infann sej idag minsann!
Jag blev så glad när jag vaknade och såg att snön låg kvar från igår, så idag har det julhandlats lite, jag tog på mej mössa och vantar och cyklade fram på stan. Halkigt var det, men snön gnistrade så fint så det gjorde inget! Och jag höll mej kvar på cykeln i alla fall.
Jag var så glad att jag lika glatt betalade räkningen från verkstan på nästan 3000.
Fast nu kan man ju konstatera att man är en vanemänniska. Jag har kört en automatväxlad Golf sen i fredags, och nu när jag satte mej i min bil och skulle köra iväg blev jag alldeles konfunderad hur jag skulle göra. Jag kom på efter ett par sekunder att trampa ner kopplingen kunde vara lämpligt innan jag startade. I korsningarna gjorde jag rivstarter hela tiden för Golfen var inte sådär ursnabb i gasen precis...
Nu kommer det ju bli ordning på jobbet också, för en av tanterna brukar gå ut och gå en sväng varje dag, och så kollar hon alltid efter min bil på parkeringen. Alla andra har typ grå bilar, men min är  blå.
I fredags när jag kom till jobbet var hon ute, så när hon kom tillbaka och fick se mej blev hon väldigt förvånad. Mamma och pappa brukar ha koll på hur jag jobbar med, för dom brukar också gå ut och gå, och passerar då jobbet. Nu trodde dom att jag jobbade i helgen, men dom blev konfunderade när min bil inte stod där...
Så, nu är det som det ska igen. Alla vet var jag är.
Nu är det bara att vänta på att julefriden ska infinna sej också.

Inga kommentarer: