måndag 9 mars 2009

Hemmamatch!

Det här är ovanligt.
Jag är ensam i lägenheten! HELT ENSAM!
Ja sånär som på firrarna i akvariet och Angelicas råttor.
Christoffer är hos sin pappa denna veckan, Angelica hos pojkvännen, kommer hem vid 22:30, Morten är på nåt möte... arbetsutskottet inför kommunstyrelsemötet som är... imorn... tror jag. Jag har lite dålig koll på sånt där politiskt. Hade nån sagt att jag skulle bli sambo med en politiker hade jag skrattat dom rakt i ansiktet...!

Nu sitter jag här ensam, satte precis igång laptopen.
Det är slutspel i hockeyn och ÄNTLIGEN visar dom Luleås match, och helt otroligt så är det hemmamatch!
Dom brukar vara urstarka hemma, efter första perioden står det 1-1. Förra hemmamatchen vann dom med 5-1, så jag räknar kallt med nåt liknande.

Nä, nu får jag nog hälla upp en öl till. Öl är nödvändigt när man tittar på en hockeymatch med favvolaget.

Jag hade en vanligt svart tröja på mej förut. Så fick Frölunda ett mål, då insåg jag att jag hade fel tröja på mej. Jag gick genast och tog på mej Luleå-tröjan.
Och VIPS så blir det mål för Luleå! Så lätt det var!

1 kommentar:

Anna sa...

Vad smart du är!! Då ska jag hälsa mina klasskompisar att det var din förtjänst! ;)
Det där med J:s lägenhet: Jag mailar dig någon dag och berättar närmare :)